Wij maken u er op attent dat deze website gebruik maakt van cookies.
Dit doen wij voor statistische doeleinden. Uw privacy blijft gewaarborgd.

Onze website bevat, zoals de meeste websites, functionaliteit die door derden wordt aangeboden. Een voorbeeld is een ingesloten YouTube-video. Het uitschakelen van de cookies zal de functies die deze derde partijen bieden uitschakelen.

Graag vragen wij uw akkoord om dit te mogen blijven doen.
Voor meer informatie kunt u eerst onze Privacyverklaring bekijken!

Nieuws

BN/DeStem - Samen voor Oosterhout

Artikel gepubliceerd op: 03-12-2011


Beursvloer richt zich vooral op aanbod

BN/Destem - Zaterdag 03 december 2011 | 12:01

OOSTERHOUT - Een hogere waarde van de matches is tijdens de Beursvloer van 8 december geen doel op zich. ‘Een structurele band is mij meer waard’, aldus Marleen Hemmer.

Eerst maar even de druk opvoeren: er hebben zich vooralsnog te weinig bedrijven en instellingen aangemeld voor de Beursvloer, vindt Marleen Hemmer. "Op dit moment heb ik zo'n 70 aanmeldingen, waar dat vorig jaar 140 was", zegt ze. De intermediair van Samen voor Oosterhout is dit jaar voor het eerst verantwoordelijk voor de organisatie van het evenement waar bedrijfsleven en maatschappelijke instellingen kijken of ze elkaar van dienst kunnen zijn.

Dit jaar vindt de derde editie van het evenement plaats. In de Mariakerk werden vorig jaar bijna tweehonderd matches gesloten ter waarde van een kwart miljoen euro. Hemmer: "Een enorm bedrag, het is niet reëel te verwachten dat we dit jaar weer zo hoog eindigen. Voor mij is het ook geen doel op zich. Liever zie ik dat partijen elkaar ontmoeten en voor de komende jaren een deal sluiten waarbij ze elkaar structureel diensten bewijzen. Dat is mij meer waard dan een bedrijf dat eenmalig heel veel geld investeert in een tegenprestatie."

De opzet van de Beursvloer zal in grote lijnen hetzelfde zijn als vorig jaar. Er komt een zestal themahoeken in de kerk, waarbij de vloer dient als beursvloer: daar kijken partijen of ze wat voor elkaar kunnen betekenen. Als dat lukt, krijgen ze een wuppie. Uitgangspunt is dat alles met gesloten beurzen plaatsvindt. Zogeheten hoekmannen zjin aanwezig om de matches op financiële waarde te beoordelen en zo een inschatting te kunnen maken van de deals.

Het sleutelwoord is daarbij meer dan voorgaande jaren 'aanbod'. "In de afgelopen twee jaren liepen hier vaker dan we wilden partijen rond die vooral kwamen halen. En die niet echt wat te bieden hadden. Dat druk ik de geïnteresseerden nu ook op het hart: denk goed na wat je te bieden hebt. Dan benader je elkaar gelijkwaardig en loop je niet met een bordje rond, waarop alleen maar 'pr' als tegenprestatie staat."

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden tot en met komende dinsdag. Dat kan via de website van Samen voor Oosterhout. De Oosterhoutse Beursvloer is van 16.00 tot 18.00 uur.

Belangrijker dan aantal is kwaliteit van de match

Maarten de Bruin van het gelijknamige reclamebureau en Theo Poortvliet van carnavalsvereniging De Gangmaokers hadden tijdens de Beursvloer van 2010 een match. Beide heren zijn zonder meer te spreken over hun ontmoeting en de afloop.

De Bruin: „Onze match bestond voor mij uit het ontwerpen en laten drukken van flyers en posters en voor de Kaaise Dweildag en het Zomercarnaval. In ruil voor mijn diensten kreeg ik gratis publiciteit op posters, website en op de flatscreens tijdens de verschillende evenementen. Publiciteit is belangrijk, want het is altijd goed als je naam te zien is.”

Poortvliet: „Voor ons was de overweging om een Oosterhouts bedrijf zoals dat van Maarten te laten participeren in onze evenementen. De poster van de Dweildag heeft een moderne uitstraling gekregen. Aantrekkelijk was voor ons de kwaliteit, vernieuwing en de centen, want bij een Beursvloer-match komt geen geld kijken. Flyers en posters maken kost best veel geld, reden voor ons om veel terug te doen. Maarten heeft naast de publiciteit ook nog meegereden in de reclame-optocht bij het Kaais Zomercarnaval en van ons twee toegangskaartjes gekregen voor het Oktoberfeest.”

De Bruin: „Ik wil graag betrokken zijn in de Oosterhoutse gemeenschap, reden voor mij om mee te doen met de Beursvloer. Dit jaar ga ik weer.”

Poortvliet: „Wij ook. Afgelopen jaar hadden we zo’n acht matches. Uiteindelijk vind ik het aantal matches niet zo relevant, belangrijker vind ik de kwaliteit en het soort match.”

 


Terug naar het nieuwsoverzicht

Social Dweildag

Volg ons

Deel deze pagina

Wil je vrijwilliger worden van de Kaaise Dweildag?

Diverse mooie vacatures zijn aanwezig,

Voor info en aanmelden via
info@kaaisedweildag.nl

kaaisedweildag.nl

Zit je in een Band? heb je een website? 

wil je vermeld worden? neem contact op:

per email:  info@kaaisedweildag.nl

per telefoon: 06-20810126

 

Carnavals kalender
2025 2 - 3 - 4 maart
2026 15 - 16 - 17 februari
2027 7 - 8 - 9 februari
2028 27 - 28 - 29 februari
2029 11 - 12 - 13 februari
2030 3 - 4 - 5 maart
2031 23 - 24 - 25 februari
2032 8 - 9 - 10 februari
2033 27 - 28 februari + 1 maart

Laatste Nieuws

Zonnige 39e editie Kaaise Dweildag: Leut et alle kleure!

Het was weer een weergaloos feestje! Een drukte van jewelste afgelopen zondag 21 januari, in het cen...

lees verder »


Programma Kaaise Dweildag 39e editie

Overal in Kaaiendonk (Oosterhout in carnavalstijd) hangen de welbekende posters die de Kaaise Dweild...

lees verder »


Einde voor Kaaise Dweildag na 39 edities?

De schrik zit er toch wel even in bij Stg De Gangmaokers. Het zal toch niet waar zijn...? Zal de Ka...

lees verder »